miercuri, 15 iunie 2016

vaisamar

Sunt o veșnic nemulțumită. Toată viața am alergat dupa altceva. Mereu am vrut ce nu am avut, nu am știut și nu știu să mă bucur. Sunt rea, nemiloasă, lacomă, egoistă. Și tristă. Pentru că alergarea după ce nu ai e tristețe și e jale și deznădejde. Și nu știu de ce, pentru că am tot ce mi-am putut dori vreodată, saci întregi, cu vârf și îndesați. Și sunt fricoasă, cea mai fricoasă. Mi-e frică de mine, de mâine, de ce e, de ce nu e, de tot și de toate. Trăiesc mereu cu inima purice, mă târăsc de la o zi la alta, așteptând nici eu nu știu ce, ma plâng și plâng și sunt tristă și îngrozită și îngrozitoare.

Azi sunt recunoscătoare pentru:
-mancare
-apă caldă
-fructe proaspete
-mirosul padurii dupa ploaie
-pentru citatul acesta:
„Târziu Te-am iubit, frumusețe, atât de veche și atât de nouă, târziu Te-am iubit! Căci iată, Tu Te aflai înlăuntrul meu, iar eu în afara mea. Acolo, în afara mea, Te căutam pe Tine și, în urâțenia mea, mă năpusteam asupra lucru­rilor frumoase pe care le-ai creat. Tu erai cu mine, dar eu nu eram cu Tine! Și mă țineau departe de Tine tocmai acele lucruri frumoase care nu ar fi existat dacă nu ar fi existat în Tine.
M-ai chemat, m-ai strigat și ai sfâșiat surzenia mea! Ai fulgerat, ai străluminat și ai izgonit orbirea mea! Ai răspândit mireasma ta, Ți-am respirat suflarea, iar acum suspin după Tine, Ți-am simțit gustul, iar acum mi-e sete și mi-e foame de Tine! M-ai atins și ai aprins în mine dorința după pacea Ta!
Când voi fi strâns legat de Tine, cu întreaga mea ființă, pentru mine nu vor mai exista niciodată durerea și chinul; viața mea va fi cu adevărat vie, căci va fi în întregime plină de Tine. Pe cel ce îl umpli Tu îl ușurezi, dar eu, fiindcă nu sunt cu totul plin de Tine, pentru mine însumi sunt o povară.”
(Fericitul AUGUSTIN, „Confesiuni”, cartea a X-a, cap. XXVII)

Concluzia zilei: habar nu am ce e mai bine pentru mine, și îmi lipsește total încrederea în Cel ce știe. În schimb sunt plină de sfaturi grozave pentru ceilalți. Taci, Grațielo! Taci, și ascultă, și deschide ochii și inima și ai să vezi și asculți și simți.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Da,... asa par unele momente...

andreea cristina spunea...

Ce cuvânt minunat de la fericitul August. Îți doresc sa îl regăsești pe Doamne ca sa poți sa te regăsești pe tine. Când te citesc parcă mă citesc pe mine pe interior. Atâtea gânduri, mereu aceeași 2 care se lupta pentru tron în interiorul nostru.
Eu sunt asa:un om prost, lumesc care mai are în el un om simplu care îl dorește pe Doamne și vrea sa pună casa sufletului în ordine dar mereu e acesta prostul care strica totul.